sábado, 6 de octubre de 2012

Pensament del capvespre


Sona la Suite nº 1 de Bach,
tot bellesa i profunditat.
Tu llegeixes Les veus del Pamano,
jo serveixo dues copes de vi negre,
i no per fer un mano a mano!
Copa de vi en mà, teclejo i teclejo seguint el ritme airós,
talment com si toqués un piano.

La calma, la pausa i el remenar vi amb subtilesa
fa que em transporti tranquil·lament a París,
en aquells dies en que malgrat el fred, no feia peresa
sortir a passejar pel canal de Saint Martin, tot i la fresca.

Fent del barri de Montmatre el nostre centre d’operacions,
passejant i empapant-nos de l’aire afrancesat,
i “gaudint” del fred, la boira i la humitat,
admirem batalles campals a un Sympa pel millor saldo
així com les seves protagonistes, que acabaven fetes caldo.
Hores i hores, passejant pel museu d’Orsay
obres impressionistes, que desperten un no sé que!
I el més fort és que sempre queden coses a fer.

Però si una cosa enyoro de París,
no és treure claus amb alicates,
ni tan sols veure cuiners que en realitat són rates*
Si un dia torno a París, el que no podré deixar de fer, 
és menjar un kebab amb patates.


*(“Guinyu” a Ratatouille, que vam anar a    veure amb la Mar i la Laia)





1 comentario:

  1. Caçaparaulones, quina fúria creativa aquest Octubre!! oidà!

    Marina

    ResponderEliminar

La revolta del teclat

Estic esperant que les tecles em parlin,  que em diguin què escriure i que no parin.  Em faig un cafè i resto a l’espera,  però les ties es ...