Aquest adàgio, no
acaba mai.
Pesat, lent i repetitiu.
Els de la simfònica
però, l’interpreten tal i com diu la partitura, seguint-la al peu de la lletra.
Lent, encara dura.
El percussionista
manté els braços en creu, esperant a fer sonar els plats. I no li arriba mai el
compàs.
Pesa, pesa. Pesa el
moviment i al del contrabaix, encara li pesa més.
El director es manté impertorbable.
Ho veu tot, però continua. És el que s’ha de fer. (O això diu Brusel·les, o...
tant li és).
La secció de vents,
sonen cansats. Se’ls hi acaba la bufera. O les ganes de bufar.
És tot tant lent que el
metrònom se n’ha anat a dormir.
El director no es mou
ni un mil·límetre.
Part dels oients de l’espectacle
que, ara ja sí té un punt de dantesc, comencen a desfilar, cansats de no veure
un final.
Continua, l’adàgio.
L’adàgio sense fi.
Llarga tortura, futur
sense futur, evolució involucionada, població activa aturada, el viure per sobreviure.
De sobte, una remor.
Una melodia descompassada. Un ritme contraposat, lleuger i alegre. És l’individu
estrany del violoncel. Tots els músics es miren contrariats, però tots el
segueixen.
El director, es gira
al públic i els hi espeta: “Es un radical, seguido de radicales de derechas,
de izquierdas, de no sé… de todos tipos*”.
Però l’auditori... ja
fa una bona estona que està ballant.
Qualsevol dia, sortirà
un violoncel·lista, que agafi la batuta i ens posi a tots a ballar.
*Variació sobre APM?- Periodista d'Intereconomía durant el 15-M
¡Leche!Estamos perdidos. Esto es poesía social, volvemos a los 60. Con permiso del gran Goytisolo serà que "seguimos viviendo a golpes".
ResponderEliminarYa sabes quien soy. Un beso