viernes, 20 de julio de 2012

La senyora de les sandàlies menorquines


Són les 10:02
Camino pels voltants del carrer Unió.

Són les 10:05
Una senyora amb el cabell blanc i d’una seixantena d’anys, camina en direcció contrària a la meva.
Penso, retrotransportant-me a les classes de física, que en algun moment ens creuarem.
Intento esbrinar per on caurà, més o menys, el punt d’intersecció.

Són les 10:06
La senyora, a més del cabell blanc, porta unes sandàlies menorquines.

Són les 10:065
He encertat el punt del creuament. M’alegra saber que no estic tant rovellada.
La senyora de les sandàlies menorquines se m’acosta.
Té els ulls petits i lleugerament enfonsats. Li brillen, com a tanta gent de la seva edat.
Pronuncia unes paraules introductòries. Parla un castellà correctíssim. Penso que ha degut néixer a la Meseta. Envoltada d’alzines i vedells ajaguts a l’ombra.
Penso que em preguntarà on està l’estació de tren.

Són les 10:07
Diu una frase curta. Curta i colpidora.
La senyora de la seixantena d’anys té arrugues al front. Arrugues que expliquen la seva vida. Una vida de treball, fora del lloc on va néixer i créixer. Una vida de sacrificis per poder tirar endavant. Ella i la seva família. I ara, necessita comprar pasta i arròs. I no pot. I s’empassa l’orgull. A la seva edat, que hauria d’estar jugant a la petanca amb les amigues.

ENCARA són les 10:07
Estic xocada. La senyora de les sandàlies menorquines després d’haver despullat el seu orgull i les seves misèries, em mira amb ulls de por, por de que jo surti corrents perquè aleshores s’haurà de tornar a despullar una altra vegada davant d’ algú altre. I això és molt dur.
De seguida, li dic que no es preocupi, que mirem d’arreglar-ho. Perdó, d’apedaçar-ho.

Són les 10:08
La senyora s’acomiada amb un: que Dios le bendiga. Potser, hauria de ser més aviat un: que Dios le mendiga.
Se m’eriça la pell i em recorre un calfred per les vèrtebres.
La senyora de les sandàlies menorquines és la meva àvia.
I la teva.
I la de tots. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario

La revolta del teclat

Estic esperant que les tecles em parlin,  que em diguin què escriure i que no parin.  Em faig un cafè i resto a l’espera,  però les ties es ...